JAK TO MÁTE S VÁHOU?

Je všeobecně jasné, že se zdravím souvisí mnoho faktorů, které ovlivňují náš zdravotní stav. Každý z nás by chtěl být a zůstat zdravým. Ne každý však dbá o to, aby si své zdraví udržel. Často se neohlížíme na pravidla zdravého životního stylu a hazardujeme se svým zdravím velmi neomaleně. Jedním z nejpřednějších faktorů, které naše zdraví ovlivňují, je naše váha. Platí zde přímá úměra, kdy každé kilo váhy navíc ubírá kvalitu našemu zdraví.
váha a metr, ukazatelé nadváhy
Několik pravidel, jak si neničit zdraví nadváhou:
1/  jezte jen tolik, kolik je schopné vaše tělo spálit
2 / hlídejte si množství příloh a volného cukru, který je obsažen v mnoha nápojích
3/  nedojídejte porce po členech rodiny
4/  jezte vícekrát denně v menším množství
5/  jezte naposled kolem 18 hodiny
6/  pozor na množství sladkého ovoce a kompotů, i v něm je mnoho nadbytečného cukru
7/  nezahánějte smutky čokoládou
8/  přiměřeně se pohybujte
9/  jezte zdravou, vyváženou stravu
10/ dodržujte pitný režim
žena s nadváhou zezadu
Tak co vy na to? Držíte se těchto pravidel, nebo se na nic z toho neohlížíte? Pokud zvládáte pravidla dodržovat, určitě se vám podaří udržet si svojí tělesnou váhu v normě. A pokud to tak není a vy tato pravidla nejste schopni dodržovat, je na čase s tím něco udělat. Zkuste si založit deník, kam si vždy zapíšete, co jíte a co jste pro udržení normální váhy ten den udělali. Každý večer se nad těmito řádky zamyslete a řekněte si, co byste mohli udělat lépe. Časem si dokážete nastolit takový režim, který vaší váze určitě prospěje. Uvidíte, kde děláte při stravování chybu, co můžete z jídelníčku vynechat a co je naopak nezbytné. Tělo si zvykne na množství stravy i na její strukturu. Navykne si na časový režim jídla a naučí se lépe spalovat tuky. I tělo potřebuje svůj pevný rozvrh. A vy budete o krok blíž své plné kondici. Tak nehazardujte se zdravím, určitě je to investice, která se vrchovatě vyplatí.

About the author /


Related Articles