Tekutiny a naše zdraví

Pijete dost?
                        Tuto otázku je třeba si pokládat několikrát denně. Je velmi důležité uvědomit si, že bez přítomnosti vody nemůže žádný organismus pracovat. Ani člověk na tom není jinak. Denně je třeba vypít asi 2 – 3 litry tekutiny podle toho, jak teplé je počasí nebo jak namáhavou práci děláme. Čím je tepleji nebo čím namáhavější je činnost člověka, tím větší množství tekutin potřebuje. Mnoho lidí také trpí tím, že má sníženou citlivost na žízeň a potřebu tekutin nepociťuje. Pak se snadno stane, že organismus není dostatečně zavodněn a může dojít k jeho kolapsu. Zejména okruh malých dětí a seniorů je třeba k pití nabádat a jejich spotřebu tekutin hlídat. Nabízíme různé druhy nápojů tak, aby jedincům chutnaly a ochotně je konzumovaly. Nesmíme na to zapomínat při žádné činnosti, ať už se jedná o sport nebo zaměstnání. Nejlépe se osvědčily vlažné neslazené nebo málo slazené čaje, přírodní ovocné šťávy, jemně sycené nebo nesycené minerální vody a neuděláte žádnou chybu, sáhneme-li po čisté vodě. Vyvarujeme se přeslazených a ledových nápojům a alkoholu, které mohou v horkých dnes našemu organismu spíše uškodit. Do skóre tekutin nelze počítat konzumaci mléka nebo černé kávy a podobných nápojů. Jde zde spíše o potraviny.
domácí limonáda z lesních plodů
Co se děje v našem těle?

                          Pokud naše tělo nemá dostatečné množství vody, krev lidově řečeno houstne, nestíhá zabezpečit sběr jedovatých látek v těle a dovézt je k ledvinám. Tělo se zaplavuje toxiny a otravuje se. Nastane paralýza výměny chemických látek mezi tkáněmi a dehydratace vede k celkovému kolapsu organismu. Zde pak nastupuje nemocniční péče, kde přichází na řadu zavodnění pacienta a další léčba.
hrníček s čajem 
Prevence především
                          Do nemocnice se ale nikdo z nás dostat nechce. Proto dbejme na správný pitný režim a počítejme si sobě i svým blízkým vypité sklenky. Není to žádný rozmar. Určitě se to vyplatí. Naše tělo nás pochválí a my budeme mít dobrý pocit, že se staráme o své zdraví.

About the author /


Related Articles