Viagra už není předraženým nedostatkovým zbožím


Cenová politika je u léků vždy ožehavou otázkou. Nejinak tomu bylo i v případě viagry. Její cena zaznamenala v minulých deseti letech výrazný vývoj.

Polovina mužů trpí

Krátce poté, co byla v roce 1998 viagra uvedena na trh, stala se maximálně výdělečným produktem pro jejího výrobce, tedy britskou farmaceutickou firmu Pfizer. Mužů, kteří mají problémy s erekcí, je totiž ohromná spousta. Některé medicínské statistiky hovoří o tom, že se s ní nějakým způsobem setkává polovina mužů po celé naší planetě. Proto novinka zákonitě rychle vzbudila ohromný zájem a výrobci vytvářela mimořádné zisky. Silnější pohlaví se díky novému léku odhodlalo své léta tutlané intimní problémy konečně účinně řešit.

Viagra generuje společnosti Pfizer ohromné zisky.

Roste poptávka i cena

Ovšem když roste poptávka po zboží, roste pochopitelně také jeho cena, to základní pravidlo tržní ekonomiky. Je samozřejmé, že cena viagry v tomto ohledu nepředstavuje žádnou výjimku. Platí pro ni úplně stejné zásady jako pro jiné zboží na trhu. Proto začala cena oblíbeného léku také významně stoupat. Když k tomu připočtete skutečnost, že na lék nepřispívá zdravotní pojišťovna a je na předpis, určitě už uhádnete, že se slavná modrá pilulka přesunula do škatulky nedostatkového a velmi drahého zboží. Mnoho mužů po ní toužilo, ale nemohlo si ji dovolit.

Ostatní výrobci léků neotáleli a poslali na trh svoje produkty na stejné bázi.

Chytili za pačesy šanci na zisk

Přelomovou událostí se stalo až ukončení platnosti patentu na viagru pro firmu Pfizer v roce 2013. Hozenou rukavici v podobě šanci na zisk zvedlo hned několik firem a na trh poslalo preparáty podobného složení jako viagra, ovšem v mnohem nižších cenových kategoriích. Dá rozum, že úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Díky nim se spektrum a počet uživatelů viagry výrazně zvýšil. Lék už ztratil punc nedostupného klenotu, protože ho bylo a samozřejmě stále je možné snadno objednat na internetu, aniž by vás to finančně zruinovalo.

You Might Also Like