Na jaké parametry autožárovek H7 se často zapomíná

Světelný tok – všechny autožárovky homologované pro běžný silniční provoz mají předepsané maximum světelného toku, které by nemělo výrazně přesahovat 1500 lumen. V zásadě by nebyl problém vyrobit tak silný světelný zdroj, aby dobře osvítil jízdní pruh, v silničním provozu se však přední světlomety musí podrobit určitému kompromisu, který určují dvě hlediska – dobře vidět před sebe a zároveň neoslňovat protijedoucí řidiče. Z hlediska bezpečnosti provozu je kompromis zcela na místě. Při nákupu autožárovky rovněž sledujte, zda není světelný tok příliš nízký, v tomto případě se skutečně vyplatí jít zlatou střední cestou.večerní provoz ve městě
Seřízení geometrie světlometů – starší typy světlometů nebyly tolik citlivé na špatné seřízení, bylo to dáno menším počtem zakřivení a lineárnějším tvarem. Konstrukce moderních světlometů je mnohem složitější, jednak musí být schopné pokrýt větší rozsah využití světelných zdrojů, např. pro denní svícení, a pak musí dobře odrážet světlo ze zdroje v parabolických a spirálových křivkách. Moderní světlomet je velmi citlivý na překročení tolerance seřízení geometrie, což se pak projevuje buď nedostatečným osvitem části jízdního pruhu a pravé krajnice, anebo oslňováním protijedoucích vozidel. Mimochodem, seřízení světlometů si nechává pravidelně provést servisním technikem pouhý zlomek řidičů.veterán v silničním provozu
Barva chromatičnosti – poměrně často opomíjený parametr autožárovek H7 Lightpark do předních světlometů. Řidiče příliš nezajímá barva osvětlení, největší pozornost mu věnují spíše automobiloví nadšenci a velmi mladí řidiči, kteří na sebe rádi upozorňují namodralým světlem připomínajícím xenonové výbojky. Studené bílé světlo má však své opodstatnění – osoba za volantem je méně náchylná k mikrospánku a únavě, lépe reaguje na situaci v provozu a rychleji dokáže zabránit dopravní nehodě, zvláště pak střetu s chodci a cyklisty, anebo v kolizních situacích s jiným vozidlem. Vyplatí se nahradit běžnou žárovku o teplotě chromatičnosti 3000 K chladnějším odstínem, nejlépe 4200 K.

About the author /


Related Articles